Πέμπτη, 18 Ιανουαρίου 2007

Η ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΜΑΣ ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ! ΤΑ ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΟΙ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΜΠΡΟΣΤΑ!
Η κυβέρνηση της ΝΔ έχει εδώ και καιρό δρομολογήσει τις διαδικασίες αναθεώρησης του Συντάγματος. Οι προτάσεις που έως τώρα έχουν διατυπωθεί προδιαγράφουν μια αναθεώρηση βαθύτατα αντιδραστική και εχθρική στις ανάγκες, τα μορφωτικά και κοινωνικά δικαιώματα και τις ελευθερίες των εργαζομένων και νέων. Είναι αλλαγές που επιβάλλονται στη σύγχρονη «παγκοσμιοποιημένη» εποχή μας, την εποχή της ΟΝΕ και του Ευρωσυντάγματος, της διαρκούς λιτότητας, της άγριας καταστολής και τελικά, την εποχή της κυριαρχίας της αγοράς στο περιβάλλον, τη φύση και την ίδια μας τη ζωή.


ΣΕ ΘΕΣΗ ΜΑΧΗΣ ΣΤΙΣ 10 ΓΕΝΑΡΗ! Η ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 16 ΚΑΤΑΡΓΕΙ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ!
Με τη δυνατότητα ίδρυσης ιδιωτικών πανεπιστημίων και τη συνολικότερη κυριαρχία των νόμων της αγορά και του ανταγωνισμού στην εκπαίδευση, η σχετική ρύθμιση αποτελεί ην πιο βαθιά τομή από καταβολής αναθεωρήσεων.
Με την αναθεώρηση του άρθρου 16, κατοχυρώνονται θεσμικά όλες οι αλλαγές που τα τελευταία χρόνια περνούν στο πανεπιστήμιο (νόμος πλαίσιο, συγκρότηση Κοινού Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης, ν/σ για αξιολόγηση, Ινστιτούτα Δια Βίου Μάθησης, Διεπιστημονικός Οργανισμός Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκής Πληροφόρησης κλπ). Ταυτόχρονα με την ίδρυση ιδιωτικών ή «μη κρατικών» πανεπιστημίων συνταγματικά, πλέον, κατοχυρώνεται ο ανταγωνισμός τους με τα δημόσια, αλλά και μεταξύ τους, όχι για την αναβάθμισης της παρεχόμενης γνώσης και έρευνας, αλλά για το ύψος της χρηματοδότησης βάσει των κριτηρίων της αξιολόγησης.
Φαινομενικά, ο ανταγωνισμός των ιδιωτικών με τα δημόσια πανεπιστήμια είναι μια γόνιμη και υγιής διαδικασία για την παιδεία των φοιτητών. Στην πραγματικότητα, όμως, όχι μόνο δεν θα λύσει τα προβλήματα της ποιότητας της γνώσης, αλλά θα εντείνει την πορεία ιδιωτικοποίησης τμημάτων της λειτουργίας των ίδιων των δημόσιων πανεπιστημίων. Τελικά, μέσω του ανταγωνισμού τα δημόσια πανεπιστήμια ωθούνται να λειτουργούν με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, να στρέφονται στην αγορά σε αναζήτηση εσόδων (σύνδεση με επιχειρήσεις, δίδακτρα, μετατροπή σε επιχειρήσεις πώλησης υπηρεσιών). Από την άλλη, η έντονη τάση για τη δημιουργία ιδιωτικών ιδρυμάτων αποδεικνύει τη διάθεση του κράτους για αποσύνδεση της δημόσιας εκπαίδευσης από αυτό, ώστε να μπορεί να υπάρχει κερδοφόρα εκμετάλλευση από τις επιχειρήσεις ενός αναφαίρετου δικαιώματος αυτού της γνώσης. Πολλές είναι ήδη οι «εκπαιδευτικές» πολυεθνικές; εταιρίες που περιμένουν στη σειρά και έχουν ήδη ανακοινώσει την πρόθεσή τους να μπουν στην ελληνική «αγορά εκπαίδευσης». Η πολιτική αυτή αντιμετωπίζει την παιδεία ως «εμπόρευμα», τους φοιτητές ως «πελάτες» που αγοράζουν αυτές τις υπηρεσίες, και τους φορείς που τις προσφέρουν ως «επιχειρήσεις», που φυσικά, όχι μόνο μπορούν αλλά πρέπει κιόλας να αξιολογούνται. Η συνταγματική αλλαγή έχει ως αρχή της την «ελευθερία του ανταγωνισμού» με καταστρεπτικό ρόλο στην ανάπτυξη των επιστημών και την κατεύθυνση της έρευνας. Γιατί, για ποια άλλη ελευθερία μπορούμε να μιλάμε και για ποια γνωστική ανάγκη όταν είναι βέβαιο πως λειτουργώντας με την αντίληψη της αγοράς είναι μοιραίο να μην υπάρχει ενδιαφέρον για μη ανταγωνιστικά γνωστικά αντικείμενο και μη κερδοφόρα έρευνα…
Στην προσπάθειά της αυτή η κυβέρνηση δεν φαίνεται να συναντά εμπόδια από το ΠΑΣΟΚ που, μερικές φορές μάλιστα, πιέζει σε αντιδραστικότερες κατευθύνσεις. Ας μην ξεχνάμε ότι έστρωσε το δρόμο για τις συνταγματικές αλλαγές που προωθεί τώρα η ΝΔ με όλα τα μέτρα που εφάρμοσε ως κυβέρνηση (συμβασιούχοι, απελευθέρωση ωραρίου, ελαστικές σχέσεις εργασίας, τρομονόμοι), ότι το ΠΑΣΟΚ δρομολόγησε το άρθρο 103 στην προηγούμενη αναθεώρηση (2001) ενώ είναι ένθερμος υποστηρικτής της αναθεώρησης του άρθρου 16 και οι προτάσεις του για την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων αποτελούν εδώ και καιρό βασικό σημείο της πολιτικής του, αποδεικνύοντας στην πράξη πόσο βαθιά και ενιαία είναι η πολιτική των δυνάμεων αυτών, όπως και η υποταγή τους στα επιχειρηματικά συμφέροντα που υποστηρίζούν…

Στις 10 Γενάρη ξεκινά στη Βουλή η συζήτηση για την αναθεώρηση του άρθρου 16. Στις 10 Γενάρη να είμαστε όλοι εκεί, ΝΑ ΣΤΑΘΟΥΜΕ ΕΜΠΌΔΙΟ ΣΤΗ ΣΑΡΩΣΗ ΚΑΘΕ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ!
Ως κάτοικοι της Νέας Ιωνίας και ως εργαζόμενοι πιστεύουμε πως πρέπει να εμποδίσουμε τις επιχειρούμενες αλλαγές, να ενώσουμε τις φωνές μας με αυτούς που αντιστέκονται. Στη γειτονιά μας, στη Νέα Ιωνία, βιώνουμε καθημερινά τις συνέπειες της πολιτικής αυτής.
Βιώνουμε την ταξική εκπαίδευση στα υποβαθμισμένα μας σχολεία, στο χαμηλό εισόδημα των εργαζομένων που δεν αντέχουν τα φροντιστήρια, τα πανάκριβα ιδιαίτερα, στα μεγάλα ποσοστά αποτυχίας των μαθητών στις πανελλαδικές εξετάσεις.

ΟΛΟΙ ΣΤΙΣ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΕΙΣ-ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ-ΔΙΑΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΤΙΣ 10 ΓΕΝΑΡΗ-
ΟΛΟΙ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΓΙΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ.

ΕΚΤΟΣ ΣΧΕΔΙΟΥ-ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΣΤΗ ΝΕΑ ΙΩΝΙΑ